Підстави для позапланової перевірки податкової

Новини E-DOC: підстави для позапланової перевірки податковоїE-DOC звернувся в Державну фіскальну службу за роз’ясненнями, щодо можливого призначення документальної позапланової перевірки у разі ненадання платником податків відповіді на запит контролюючого органу.

Звертаємо увагу платників податків, що податківці мають право звернутися до фізичних і юрособам з письмовим запитом про подання інформації та її документального підтвердження. Відреагувати на такий запит платники зобов’язані протягом одного місяця з наступного надходження запиту, як зазначено в п.73.3 Податкового кодексу.

У разі, якщо платник податків не надав відповідь на запит контролюючого органу, призначається документальна позапланова перевірка – пояснює ДФСУ в своєму листі від 15.03.2016 р № 5614/6 /99-99-22-04-02-15.

Але, слід врахувати, що позапланова перевірка може бути проведена і в терміни 10 робочих днів з дня отримання запиту від податкової:

  • якщо контролюючим органом була отримана податкова інформація, яка свідчить про:
  • порушення платником податків валютного та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;
  • виявленні недостовірності даних, що містяться в податкових деклараціях, поданих платником податків.
  • При отриманні скарги на платника податків з таких питань:
  • ненадання податкової накладної покупцю або допущення продавцем товарів / послуг помилок при вказівці обов’язкових реквізитів в ній (ст. 201 НК), і / або порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкової накладної та / або розрахунку коригування;
  • ненадання покупцеві акцизної накладної або порушення порядку її заповнення та реєстрації.

Не отримавши в таких випадках пояснень від платника податків та документальних підтверджень, податкова керується п.78.1 ст.78 ПКУ та ініціює позапланову виїзну перевірку. Їх копії на паперових носіях підприємство виготовляє за свій рахунок.

Сервіс E-DOC звертає увагу платників податків, що використовують у свої діяльності електронний документообіг, на те, що, при проходженні перевірки платник податків зобов’язаний надати всі документи, які пов’язані з предметом перевірки, а також завірені копії первинних документів (ст.85 НК).

При цьому, первинні документи, створені в електронному вигляді, повинні відповідати вимогам законодавства про електронні документи та електронний документообіг, як зазначено в п. 2.3 Наказу МФУ №88 від 24.05.1995. Цілісність електронного документа доводиться шляхом перевірки електронного цифрового підпису згідно ст.12 Закону «Про електронні документи та електронний документообіг».