ЕЦП

Для вашої зручності в роботі із сервісом електронного обміну документами E-DOC, ми створили спеціальний розділ, в якому міститься вся необхідна інформація для швидкого старту використання електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП).

Варто зазначити, що Закон України «Про електронний цифровий підпис» №852-IV від 22.05.2003 повністю регулює правовідносини у сфері використання ЕЦП. ЕЦП видає спеціальний орган – акредитований центр сертифікації ключів.

Отримати ЕЦП можна у наступних АЦСК

Сервіс E-DOC працює з усіма АЦСК України
imlogoall

Підписання ЕЦП в сервісі E-DOC

Електронний підпис — це дані в електронній формі, які додаються до інших електронних даних або логічно з ними пов’язані та призначені для ідентифікації підписувача цих даних.

Електронний цифровий підпис — вид електронного підпису, отриманого за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача. Електронний цифровий підпис накладається за допомогою особистого ключа та перевіряється за допомогою відкритого ключа.

До послуг електронного цифрового підпису належать: надання у користування засобів електронного цифрового підпису, допомога при генерації відкритих та особистих ключів, обслуговування сертифікатів ключів (формування, розповсюдження, скасування, зберігання, блокування та поновлення), надання інформації щодо чинних, скасованих і блокованих сертифікатів ключів, послуги фіксування часу, консультації та інші послуги, визначені Законом.

Електронний цифровий підпис видає спеціальний орган – акредитований центр сертифікації ключів (далі-АЦСК).

АЦСК має право:

  • надавати послуги електронного цифрового підпису та обслуговувати виключно посилені сертифікати ключів;
  • отримувати та перевіряти інформацію, необхідну для реєстрації підписувача і формування посиленого сертифіката ключа, безпосередньо у юридичної або фізичної особи чи її представника.

Акредитований центр сертифікації ключів має виконувати усі зобов’язання та вимоги, встановлені законодавством для центру сертифікації ключів, та додатково зобов’язаний використовувати для надання послуг електронного цифрового підпису надійні засоби електронного цифрового підпису.

Порядок акредитації та вимоги, яким повинен відповідати акредитований центр сертифікації ключів, встановлюються Кабінетом Міністрів України

Докладна інформація процесу підписання електронних документів ЕЦП в сервісі E-DOC

Гарантуючи захист процесу електронного підписання, на веб-платформі використовується HTTPS з’єднання, яке шифрує трафік між браузером користувача і сервером, використовуючи при передачі SSL канал.

На першому кроці підписання система ідентифікує обов’язкові параметри в електронному документі, такі як — код ЄДРПОУ, ІПН та ін., порівнюючи їх з аналогічними даними, що містяться в ЕЦП. Це гарантує підписання документа тільки співробітником компанії з печаткою даної компанії. Другим кроком є підписання відправка запиту на сервер АЦСК. На сервері АЦСК проходить перевірка даної підпису на валідність, сертифікат перевіряється на актуальність терміну дії – є сертифікат чинним (не відкликаним) на даний момент часу. У свою чергу, система з сервера АЦСК отримує мітку часу підписання.
Після накладання підпису на документ в електронному та друкованому вигляді йде відображення інформації про ЕЦП: власника ЕЦП, ЄДРПОУ/ІПН, посада/печатка, серійний номер сертифіката, дата та час підписання.

У Законі України «Про електронний цифровий підпис» №852-IV від 22.05.2003, що регулює правовідносини у сфері використання ЕЦП, зафіксовано, що накладення ЕЦП:

  • надає юридичну силу електронного документа;
  • ідентифікує підписувача;
  • гарантує автентичність та цілісність електронного документа.

Додатковий захист електронного підписання в сервісі E-DOC забезпечується за рахунок сертифікованих засобів криптографічного захисту інформації. Це означає, що за безпеку передачі даних відповідає Департамент спеціальних телекомунікаційних систем захисту інформації СБУ.

ЗАМОВТЕ ЗВОРОТНИЙ ДЗВІНОК

І НАШ МЕНЕДЖЕР ЗАТЕЛЕФОНУЄ ВАМ